Slovenská pošta – recenzia

Doručovanie balíkov neponúkajú iba dopravné spoločnosti, známym hráčom na tomto trhu je aj Slovenská pošta. Ide o overeného prepravcu, ktorý je pomerne rýchly a dokáže baliky prepraviť nielen v rámci Slovenska, ale aj mimo neho.

Slovenská pošta

Aké ponúka pošta možnosti a aké sú ceny za jej služby?

Odosielanie balíkov

Čo sa zasielania balíkov týka, máte na výber tri možnosti spôsobu dodania. Balík môžete zaslať na adresu, bude doručený na adresu vedenú na balíku alebo adresnom štítku. Vybrať si môžete aj možnosť Balík na poštu. Pri uložení na pošte treba uviesť telefónne číslo alebo mailovú adresu adresáta, aby ho pošta mohla o uložení zásielky informovať. Možnosťou je tiež uloženie zásielky v BalíkoBoxe, potrebné je taktiež uvedenie čísla mobilného telefónu adresáta.

Špeciálnou službou je služba Expres kuriér, ktorá je určená na rýchle doručenie dokumentov a tovaru v rámci Slovenska. Tovar bude dodaný do 24 hodín. Možnosti ohľadom spôsobu dodávania sú rovnaké ako pri Balíkoch na poštu, teda dodanie domov a na poštu. Expres zásielku môžete pri balíkoch do 15 kg zaslať takmer na každej pošte alebo u kuriéra, zásielky nad 15 kg môžete zaslať len na vybraných expres poštách, prípadne u kuriéra.

Slovenská pošta spôsoby dodania balíkov

Služby k balíku

Pošta v tejto súvislosti ponúka viacero služieb nielen odosielateľovi, ale aj adresátovi. Balík sa dá poistiť, poslať na dobierku, jeho poslanie sa dá stornovať, ale aj uložiť na inú adresu. Adresát môže požiadať v prípade zaslania balíka na adresu o opakované doručenie, ale napríklad aj o predĺženie odbernej lehoty či doručenie na inú adresu.

Doplnkové služby k službe Expres kuriér zahŕňajú napríklad poistenie, dobierku, info o doručení či možnosti doručiť zásielku do 10. hodiny, do 14. hodiny a v deň podania.

Cena prepravy

Cena sa líši podľa toho, či ide o balík na adresu alebo o balík na poštu. Pri balíku na adresu a hmotnosti do 5 kg je to 3,90 eura, za balík do 10 kg zaplatíte 4,90 eura. Ak ide o balík na poštu, bude vás to stáť 2,70, resp. 3,70 eura. V prípade podanie cez ePodací hárok sú ceny o 20, resp. 10 centov nižšie. Uvedené ceny sú oslobodené od DPH.

V prípade kuriéra sú ceny o niečo vyššie:

Expres kuriér cena prepravy

Sledovanie zásielok

Pošta drží krok s dobou a umožňuje aj sledovanie pohybu zásielok. Informácie o pohybe vašej zásielky získate po zadaní podacieho čísla, ktoré získate pri poslaní balíka v rámci Slovenska automaticky.

Komunikácia

Pri posielaní balíkov sa zadáva telefónne číslo adresáta, aby sa s ním mohla pošta skontaktovať. To isté platí aj pri kuriérovi, ktorý adresáta ohľadom zásielky kontaktuje a informuje ho o čase dodania.

Aké sú vaše skúsenosti?

Služba Expres kuriér je pomerné nová, posielanie balíkov cez poštu však funguje už dlhé roky. Aj v tomto prípade platí, že väčšina má skúsenosti dobré. Kameňom úrazu je ľudský faktor a niektorým sa prístup kuriérov, resp. spôsob ich komunikácie nepáčil.

Podeľte sa s nami o svoje skúsenosti a pridajte hodnotenie. Ako posudzujete:

  • ústretovosť,
  • komunikáciu,
  • dochvíľnosť,
  • stav zásielky,
  • cenou,
  • ponúkané služby?

Komentáre

17/01/2020 14:40
Jozef

Posta Horné Saliby. Ked je otváracia doba do pol 3,tak by sa patrilo to dat vediet ludom aj na internetovej stranke. LEBO JE TAM DO 3!!! A DOJDE TAM CLOVEK 14:27 A UZ POSTA ZATVORENA??? CO TO MA BYT AKOZE??

09/01/2020 18:10
Stefan

Nedavno som písal recenziu o nedoručení troch balikov do usa no konečne po mesiaci prisli a od vstupu do usa boli za dva dni doručene a od vtedy som ich sledoval na usps pošte a tam bol každý,totálne každý pohyb vedel som presne kde sa baliky nachadzajú za dva dni tam bolo na každý balík 9 pohybov aj presny dátum a dokonca aj presný čas,info usps pošty na rozdiel od našej perfektný.som rád že balíky konečne po mesiaci prisli.

08/01/2020 17:48
Mária

Dňa 19.11.2019 bola na moju adresu poslaná zásielka z USA so sledovacím číslom. Podľa čísla zásielka 25.11.2019 opustila logistické centrum vo Schwechate. Dnes 8.1.2020 mi bola doručená Slovenskou poštou. Pri pokuse o reklamáciu pridlhej dodacej lehoty mi bolo povedané, že sledovacie číslo nie je správne a preto sa nedá zistiť, kde nastala chyba. Zásielka prešla štyrmi log. centrami, kde bolo číslo bez problémov, čiže ako obvykle vina nie je v Slov. pošte. Podľa Slov. pošty je asi v poriadku, keď na doručenie obyčajnej zásielky potrebujú SEDEM týždňov, pritom nešlo o zásielku vyžadujúcu colnú kontrolu. Hm, asi mám byť rada, že to vôbec došlo. Toto nie je moja prvá a určite ani posledná negatívna skúsenosť, ale človek si nie vždy môže vybrať dopravcu. Slovenskej pošte sa vyhýbam, pokiaľ môžem. SLOVENSKÁ POŠTA = CELÉ ZLE!!!

05/01/2020 15:54
Jan

TO JE NAJHORŠI KURIER DVA KRAT NAS KONTAKTOVAL V ROZPETI 3 DNI ŽE DORUČI BALIK A NEDORUČIL HO A NAKONIEC HO NECHAL NA POŠTE. ČO ROBIA ŠEFOVIA ? ALEBO TO ANI NEČITAJU? ALEBO PLATI AKY ŠEF TAKA FIRMA

03/01/2020 10:39
monika

ako tak čítam tak nie som sama.
3 tyzdne pred vianocami som poslala balik mojmu bratoviz uk na sk . v uk bolo vsetko v poriadku na sk balik nemozu najst .naposledy bol balik na poste Trnava 8 odvtedy neexistuje.bolo mi tvrdene ze adresa nebola spravne oznacena.potom mi tvrdili ze balik nemohli dorucit lebo adresat nebol doma.moj brat tvrdi ze doma bol a ani listok o nezastihnuti mu nedali.ked sme sa pytali kde balik teda je tak nam povedali ze ho poslali spät ,ale ja som balik naspät neobdrzala. a toto nie je prvy krat ked nieco prislo mojej rodine poskodene alebo neprislo vobec! Slovenska posta je na smiech!!!!

02/01/2020 12:05
Stefan

Dobrý deň,v pondelok 9.12.2019 som posielal tri velké balíky do usa každý mal 10kg no do dnešného dna neboli doručené a na dorucenie maju tak 9 dni no chapem boli sviatky,napriek tomu že mam sledovacie čislo každeho balíka tak posledna informacia o sledovaní zásielok slov.pošty je výstup z krajiny podavatela dňa 10.12.2019 a od vtedy stále nič stale sú tri balíky v preprave.ked som najšiel na internete jedine čislo ktore existuje kde akože vam povedia viac a podrobnejšie tak vždy ked som sa tam dovolal asi kazdy druhy deň tak vždy som dostal rôzne (iné)informacie no zhodli sa na jednom NEVIIEME,mam si sledovat zasielku no ako ja si mam sledovat zasielku TRI BALIKY,ked ani oni nevedia ze kde sa nachadzaju možu sa stratit tri velke baliky každy po 10kg a to ze vraj majú nový vymakaný system sledovanie zasielok.tak 31.12.2019 som bol na pobocke slov.pošty podat reklamaciu o nedodani,strate TROCH balikov no maju na to dva mesiace t.j.do konca februara ako sa to vôbec môže toto stat ved ked náhodov sa stratí nejaky malí balíček alebo list tak to este ako tak viem pochopit ale aby sa stratili TRI DESAT KILOVE BALIKY tak to sa neda pochopit to si slovenska pošta robi perfektnu reklamu ,som max znechuteny a vytočený HANBA PREPRAVNYM SPOLOCNOSTIAM.

30/12/2019 17:46
Marek

Najhoršia pošta čo poznám. Neodporúčam. Z dvoch dní na doručenie sa to predĺžilo na týždeň a aj tak som zásielku nedostal.

20/12/2019 08:53
Timea

najhoršie čo môže byť, si dať doručiť balík slovenskou poštou, absolvent neodporúčam!!! a navyše Vám vôbec nezdvihnú telefóny, čiže žiadna komunikácia...takže o svojom balíku ani neviete nič!.

19/12/2019 10:15
Lubica Rusnakova

Dobry den,

urcite neodporucam postovu pobocku v OD Central , Bratislava, Metodova ulica - čakacia doba je tam viac ako hodinu na odoslanie listu, vladne tam chaos - baliky su nahadzane ňpri bocnej stene bez ladu a skladu a systemu...takze pracovnicky nevedia najst ziadne baliky.....ich spravanie je velmi neprofesionalne a spomalene.....

..ako klient som stratila doveru v slovensku postu, ze podane listy alebo baliky ak aj dorazia na miesto, pracovnicky v pobocne ju nebudu vedoiet najst a ludia odidu bez balika.....tak ako som bola svedkom aj v OD central - pobočke Slovenskej posty...

...ak uz musite pouzit Slovensku postu, tak urcite nie pobocku v OD Central....a urcite by som tam vymenila vedenie, ktore zjavne nezvlada situaciu a nevie efektivne riadit fungovanie pobocky.....

11/12/2019 14:00
denis

ako tak citam tieto reakcie, tak dost velke problemy so slovenskou postou maju najma v bratislave a predpokladam, ze sa to tyka aj dalsich velkych miest. ja byvam v malom meste a tu funguje dorucovanie zasielok obstojne - malu zasielku doruci aj postarka, na vacsiu necha zlty listok a ked som si objednaval dorucenie kurierom SP, tak som tiez nemal problem...

11/12/2019 08:51
Augustín

od 28.11.2019 je mi nedoručený balík cez „expres kuriér na adresu“ .
Nedostal som ani „žltý papierik“ s oznamom aby som si balík vyzdvihol na
najbližšej pošte ani SMS. Po viac ako týždni a telefonáte na číslo 0850 122 413
som sa dozvedel, že pošta nie je schopná mi doručiť balík. Mám si ho ísť
vyzdvihnúť na poštu Bratislava 12. Potom načo má pošta „službu expres kuriér“ ?
Poučenie do budúcnosti už nikdy, nikdy, nikdy nepoužívať služby Slovenskej pošty.

08/12/2019 10:18
Jozef

Hnus v tomto štate.... a bude horšiee. lebo si to zaslužime ... ked volime koho volime.....

08/12/2019 10:17
Jozef

Slovenska pošta odzrkadluje cely naš štat .... tak sa potom nečudujte prečo tu nič nefunguje... a ked chcete niečo reklamovat tak sa to neda a vy za to mozete že sa stala chyba...

06/12/2019 08:34
Dominika

Neodporúčam! Objednávala som si tovar a žiaľ na výber bol len osobný odber a kuriér Slov.pošty. Skúsila som kuriéra. Veľká chyba! Záslielka najprv dorazila nekompletná a aj poškodená (roztrhnutá krabica). Potom zásielka dorazila znova (o týždeň neskôr), krabica olepená páskou, opravená, veď nie je problém ktorý by páska nespravila. Keď som to doma otvorila tak som bola nemilo prekvapená, tovar bol poškodený, do krabice vytiekol tekutý prací prostriedok a oni to z vonkajšej strany krabice zalepili lepiacou paskou tak aby to nebolo vidieť!!! Takúto zásielku som vôbec nemala prebrať! Už si cez Slovenskú poštu neobjednám nič! Nechcem si ani predstaviť čo s tými zásielkami stvárajú keď to potom doručia v takom stave.

03/12/2019 14:09
maria

ja mam len dobre skusenosti, asi mam stastie na dobreho kuriera v meste

29/11/2019 12:51
Eva

Tri objednávky s kuriérom "na adresu" cez SP:
Prvá - 18.11.2019 (pondelok) podaná na pošte v BA, hneď oznam z pošty s EB. Celý týždeň "v preprave", po telefonáte som sa dozvedela, že tovar sa nachádza na Bojnickej 14. Výlet z Karlovej Vsi mi zabral rovné 3 hodiny, ale tovar som získala.
Druhá - objednávka 15.11., podľa informácii na stránke predajcu odoslané 19.11. (utorok). Z pošty vôbec žiadna informácia. Na základe telefonátu s predajcom tovaru som získala EB a informáciu, že sa tovar nachádza na pošte, lebo som si ho 23.11. (sobota) neprebrala. Žiaden telefonát, žiaden lístok v schránke. Na základe EB mi tovar na pošte vydali. Včera, dva dni po prebratí zásielky, sa v schránke záhadne objavil žltý lístok, že mám tovar na pošte...
A teraz mám vraj v preprave (od 26.11. / utorok) tretiu objednávku... Snažím sa ju sledovať na stránke pošty, ale informácia " v preprave" (3-tí deň) nehovorí nič o tom, či stále trčí na pošte, alebo u kuriéra...
Koľkože to majú na doručenie cez kuriérsku službu podľa vlastných poštových podmienok a koľko sú mi už dlžní za omeškanie? To nikoho neštve???

22/11/2019 16:32
Alexandra

Dobry den, Mam velmi zlu skusenost s postovym kurierom, Najprv som si telefonicky objednala kuriera a na infolinke mi povedali ze pride na druhy den, na druhy den neprisiel, potom som si vytvorila online objednavku kuriera vybrala som si datum a cas a za dva dni neprisiel. Takze moja skusenost je velmi zla!!! Neodporucam!!!!

13/11/2019 14:03
mato

mne dorucil kurier slovenskej posty v zivote asi len 3 zasielky, ale vzdy zavolal vopred, opytal sa ci som na adrese a potom balik priniesol. 1x mi bol doruceny poskodeny balik (rozbite keramicke misky pre manzelku), tak som to rovno siel reklamovat na postu.. zazitok bol riadny, pani to nechcela riesit, zevraj je to moja chyba, ale bol som neoblomny a stal som pri okienku pokial odniekadial nevytiahla reklamacny formular.. po par tyzdnoch mi volali, ze mi vratia plnu cenu rozbitej misky. takze sice menej prijemny zazitok, ale bolo to vyriesene k mojej spokojnosti

25/10/2019 14:54
Mária

Neodporúčam nakoľko služba nezodpovedá cene. Zvolila som poštového kuriéra, ktorý bol o 1€ drahší ako iný, z toho dôvodu aby som si mohla balík prevziať priamo na pošte v prípade, že ma kuriér nezastihne doma. Sledujem zásielku - balík je už 3 dni v preprave a pritom prevzatý bol v meste vzdialenom 60km od môjho bydliska. Pri inej príležitosti určite zvolím inú spoločnosť.

01/10/2019 14:22
Zuzana Mrvová

Dobrý deň, ste najhoršia kurierská spoločnosť aká tu existuje..Komunikacia je nula bodov, nezdvihanie mobilu, no čistá KATASTROFA!!!!!!!!!

09/09/2019 14:17
Peter

Dobry den.Kurierska sluzba Slovenskej posty je jedna velka katastrofa.Najhorsie co moze byt.Ziadne zdvihanie telefonov,ziadna komunikacia,niekedy ani nedorucia zakazku,oberaju ludi o cas.

Pridať komentár


Pozrite si aj ďalšie obchody

Hodnotenie článku:
(95.4%)