Bežecký pás na chudnutie a 4 ďalšie dôvody, prečo cvičiť na bežeckom páse

Chcete zapracovať na svojej postave alebo kondícii? Beh je výborným spôsobom na to, ako sa dostať do formy. Bohužiaľ, počasie môže behanie dosť skomplikovať, no bežecký pás poslúži ako skvelá náhrada a vy môžete cvičiť v pohodlí domova.

Beh na bežeckom páse

Prečo využívať bežecký pás a ako na ňom cvičiť sa dozviete v našom článku.

Obľúbené modely bežeckých pásov

Prečo cvičiť na bežeckom páse?

Beh ako taký má mnoho fanúšikov a aj keď ide o šport, ktorý niekoho môže nudiť, tak jeho pozitívne účinky na telo i psychiku nemožno poprieť. Tu je zoznam, ktorý by vás o cvičení mal presvedčiť:

  • Beh je výborný cvik na chudnutie, keďže pomáha spaľovať tuky.
  • Nielen chudnutie, ale taktiež posilňovanie a formovanie stehenných svalov, lýtok či sedacích svalov. Beh má dobrý vplyv aj na motoriku celého tela a stabilizačné svaly.
  • Zlepšujete si ním váš srdcovo-cievny systém - krvný tlak a krvný obeh.
  • Zvyšuje sa vitálna kapacita vašich pľúc a spolu s tým aj vaša fyzická kondícia.
  • Beh má aj relaxačné účinky na vašu psychiku, keďže môžete pri ňom úplne "vypnúť" a sústrediť len na vaše tempo a výkon.

Tréningy na bežeckom páse

Nehovoríme, že bežecký pás dokáže stopercentne nahradiť beh, no ide o celkom šikovné zariadenie, ktoré dokáže verne simulovať viacero typov behov. Práve z tohto hľadiska môžete vykonávať hneď niekoľko druhov tréningov.

Tempový beh

Tempový beh je úplne najzákladnejší typ tréningu a taktiež najjednoduchší. V podstate iba zvolíte tempo, ktoré je mierne vyššie ako tréningové, resp. ako klus a bežíte. Čas a vzdialenosť je čisto na vás, no nemali by ste ani zrýchľovať, ani spomaľovať.

Radosť z behu na bežeckom páse

Po cca 10 minútach behu si môžete v závere zvýšiť tempo vášho behu približne na 80 % - teda nie úplný šprint, ale "slušné" tempo, po ktorom rozhodne budete cítiť svoje nohy. Hľadanie tempa je v tomto prípade najzložitejšou činnosťou, no po pár tréningoch to už odhadnete veľmi ľahko.

Intervalový tréning

Intervalový tréning je vo všeobecnosti považovaný za veľmi efektívny, časovo úsporný, no na druhej strane aj dosť náročný. Jeho podstata spočíva v striedaní intenzívnych behov s pomalšími fázami. Vďaka tejto metóde si budujete kondíciu, no aby ste boli schopní "vládať s dýchom", tak by ste mali trénovať aspoň 6-8 týždňov, kým sa presuniete k intervalovému tréningu.

Fartlek

Fartlek je svojím princípom dosť podobný práve s intervalovým tréningom. Tu však nestriedate len 2 tempá - rýchle a mierne, ale viaceré tempá v nepravidelných časových intervaloch. Týmto sa vaše telo pripraví na náhle zmeny tempa, vybudujete si aeróbny základ a budete môcť behať väčšie vzdialenosti.

Sklon bežeckého pásu počas cvičenia

Tempo môžete striedať po 15 sekundách, ale aj 2-3 minútach. Opäť záleží na vašich bežeckých schopnostiach. Tento tréning odporúčame vykonávať minimálne pokročilým športovcom.

Beh do kopca

Indoorové podmienky nie sú úplne ideálne na simulovanie podmienok pri klasickom behu do kopca, no vďaka možnosti nastavenia sklonu sa môžete k tomu aspoň priblížiť. Zvýšením sklonu aspoň o 6 % budú vaše svaly na nohách viac zaťažené a tým si budujete aj kondíciu. Beh do kopca odporúčame aspoň mierne pokročilým bežcom.

Ako cvičiť na bežeckom páse?

Úplne najzákladnejším elementom je dobre nastavený a plne funkčný bežecký pás. Nastavenie si zvoľte podľa toho, aký typ tréningu idete vykonávať. Neodporúča sa behať bosý, je potrebná dobrá obuv. Než začnete cvičiť, tak si svaly zahrejte strečingom a na úvod si nastavte menšiu záťaž. ktorú môžete postupne zvyšovať. Po docvičení sa vydýchajte a vykonajte cviky na uvoľnenie svalov.

Technika behu na bežeckom páse

Nie je beh ako beh - obzvlášť, keď je reč o bežeckom páse. Je nutné si uvedomiť, že na páse sa neposúvate dopredu, ale vaše nohy dopadajú na pás a ten ich posúva dozadu.

Pre čo najpohodlnejší beh odporúčame, aby ste nebežali blízko monitora a taktiež nenaťahujte krok. Nenakláňajte sa dozadu ani dopredu, telo držte v stabilnej polohe a došľapujte prednou alebo strednou časťou chodidla. V tomto smere vám môže pomôcť, ak si nastavíte sklon 1 %.

Obľúbené modely bežeckých pásov

Zobraziť produkty v kategórií:

Autor článku

Jaroslav Uram

K písaniu článkov som sa dostal už na gymnáziu a za tých pár rôčkov sa z toho vyvinulo skvelé hobby a mám v pláne ho naplno rozvíjať aj naďalej. Na...


Pridať komentár

Pozrite si aj naše inšpirácie

Šedá a tyrkysová Šedá a tyrkysová

Rozmýšľate nad tým aká farba sa hodí k tyrkysovej? Jednoznačne šedá! Tyrkysová pôsobí ukľudňujúcim dojmom a šedá veľmi dobre nahradzuje fádnu bielu.

Závesné kreslá a hojdacie siete v interiéri Závesné kreslá a hojdacie siete v interiéri

Závesné kreslo či hojdacia sieť? Výber ani jedného z nich nebudete ľutovať. Ozvláštnia interiér a vytvoria priestor na zábavu a oddych.

Hexagon police sa hodia do každého interiéru Hexagon police sa hodia do každého interiéru

Zívajú steny vo vašej domácnosti prázdnotou? Potom by ste tento priestor mohli využiť na umiestnenie netradičných políc.



Publikované dňa: 01.04.2019
Hodnotenie článku:
(90.6%)

V tejto kategórií nájdete aj:

Slackline - čo to je? Cena výbavy je nízka. Vhodné aj pre deti Slackline - čo to je? Cena výbavy je nízka. Vhodné aj pre deti

Slackline má niekoľko disciplín a môže ho skúsiť každý, kto si chce zlepšiť koordináciu a posilniť malé svalové skupiny, ktoré telu pomáhajú udržiavať rovnováhu. Poradíme vám, ako na to.

Aká fitness trampolína na cvičenie doma a jumping je najlepšia? Aká fitness trampolína na cvičenie doma a jumping je najlepšia?

Ako si vybrať správnu fitness trampolínu na jumping? Prináša jumping ako druh cvičenia skutočné výsledky? Dá sa takto účinne schudnúť? Všetko podstatné sa dozviete v našom článku.

Ako cvičiť na bežeckom páse? Správna rýchlosť pre vaše ciele Ako cvičiť na bežeckom páse? Správna rýchlosť pre vaše ciele

Ak nechcete behať vonku, pretože vám to príde neprirodzené alebo na to nie je vhodné počasie, bežecký pás a jeho účinky vás milo prekvapia. Ako začať behať na bežeckom páse? Ako za...